Níže si dovolím uveřejnit emailovou korespondenci určenou církvi SJZ a věřícím (14.9.2025)
Vážení,
níže v plnosti (aby nebylo zkreslené) zasílám vyjádření nejbližšího žáka a člena vedení církve SJZ pana Kostříže.
Osobně s panem Kostřížem naprosto souhlasím a snad lépe bych fungování církve SJZ nepopsal a nedefinoval. Avšak v čem se s panem Kostřížem zcela lišíme a neshodneme je to, že „vojenský systém“ a plnění chybných rozkazů jako voják je dle mého názoru v přímém rozporu s filosofií Bytí a podstatou nauky i mise Josefa Zezulky. Níže uvedené myšlenky a popis fungování SJZ jsou dle mého názoru zároveň i přesnou podstatou a definicí „sekty“, slepého věření a stádovitého následování „guru“ a nebo třeba „pověřených“ (a to i kdyby se pověření zcela odchýlili od podstaty jejich pověření).
Vrcholem demagogie a čirou krystalizací slepé víry je myšlenka, že tím, že jdu proti zjevným rozporům konání T. Pfeiffra s filosofií Bytí (jako je například platba za vyčištění karmy či prvořadé-slepé- následování jako voják co plní i chybný rozkaz), tak tím snad jdu i proti Josefu Zezulkovi. Cožpak nějaký pokračovatel vědoucích (přinašečů) někdy v historii udržel čistotu? Přece jedna věc jsou lidé a druhá přinašeči. A ano, lidé nikdy neudrží čistotu vědoucích, což ovšem neznamená, že se vědoucí (přinašeči) zmýlili, ale znamená to, že jsme jen lidé… takový kousek od opice (jak říkal J.Z.).
Vážení, opravdu se domníváte, že by Josef Zezulka či filosofie Bytí vedla hledající k tomu, že nejde o to, zda-li se stala nebo nestala zásadní chyba, ale jde o hierarchii a plnění třeba i chybných „rozkazů“ jako je ve vojenských systémech? Opravdu se domníváte, že je z duchovního pohledu na pováženou upozornit mistra na zjevnou a logickou chybu v něčem zásadním? Vážně si snad někdo může myslet, že tím, že selžou pověření selže i přinašeč?
Prosím o vaše odpovědi a reakce nejpozději do 18.9.2025.
V úctě k filosofii Bytí A. Ždímal
Citace pana Kostříže:
13) „Může učitel udělat chybu? Jak je myšlena věta: Všechny mé kroky jsou jakoby posvěceny? Znamená to, že kdo kráčí ve Jménu Josefa Zezulky, nemůže udělat chybu?“
Učitel je jen člověk a také může dělat chyby. I sám Pfeiffer to řekl, že může dělat chyby a pan Zezulka píše také o možných chybách učitelů. U dobrých mistrů už ale chyb bývá méně a minimálně v těch zásadních věcech. Zde jde ale ještě o něco jiného, než jen zda se stala nebo nestala chyba. V duchovní oblasti funguje určitá hierarchie, např. jak píše i Zezulka, že jsou Přinašeči, mistři, učitelé, kazatelé a informátoři. Něco podobného funguje i ve vojenských systémech, ale svým způsobem i ve větších firmách apod. Tedy když si žák vybere svého učitele, měl by mu do určité míry důvěřovat, i když by někdy byly jeho pokyny chybné, podobně jako i voják plní rozkaz, i když může být nesprávný. Je tedy z duchovního pohledu velmi na pováženou upozornit učitele na chybu v něčem zásadním, i když by měl žák pravdu. Jako žák si uvědomuji, že občas se může stát nějaká chybička, ale jak se říká při svatbách, že manželé spolu mají být ve zdraví i v nemoci, tak podobně i žák má být věrný svému učiteli, i přes možné chybičky. Má to větší smysl podpořit tak velkou věc, kterou je učení Přinašeče, i kdyby zde byly chybičky, které v porovnání s přinášenými myšlenkami jsou malinké, ať jsou jakékoliv. Je vrcholem nelogiky jít proti učiteli, kterého pověřil pokračováním sám Přinašeč, protože tím byste vlastně říkal, že se pan Zezulka spletl ve výběru pokračovatele a šel tak proti Zezulkovi.