„Jde o to stát se hybnou silou a pohybovat se sám dopředu. Jestliže budu já něčemu jen věřit, tak se nechávám táhnout jen nějakou vírou. Jakoukoli – dobrou, špatnou, střední, ale nechávám se táhnout.“
Josef Zezulka
Komentář od A-Ž
Jde o to stát se hybnou silou a pohybovat se sám dopředu. Jde o to jen nevěřit, ale kriticky a samostatně přemýšlet. Věřit se dá všemu, vědět můžeme, jen když se stáváme vším.
Abychom se mohli stát hybnou silou a samostatnými, nutně se nemůžeme nechat táhnout nikým a ničím. Je dobré brát si ponaučení od jiných, ale není dobré je slepě následovat a nechat se jen táhnout jejich názory, pocity, domněnkami či zkušenostmi. Táhnout se musíme sami, svým poznáním, aktivitou, myšlením, vnitřní změnou a vlastními zkušenostmi (prožitky v meditaci). Pochopit základy života, pochopit smysl bytí a sebe sama jakožto součást celku směřující zpět do Jednoty. Jen my jsme odpovědni smi za sebe, nelze se skovávat za jiné, nelze se na jiné vymlouvat.
Ve videu je uveden smutný případ, kdy se věřící T. Pfeiffera nechají táhnout kamkoli. Třeba i k placení Puji, která by údajně snad měla vyčistit karmu. Líbají nohy domnělým duchovním, nechají se vést tamními kněží, neznajíc historii míst kterým se otevírají, danou kulturu, deformace a nutnou nerovnováhu, která se jako vždy v původně čisté nauce musela za ty tisíciletí nastřádat a vytvořit. Jak smyslů zbavení se nechají táhnout kamkoli. V iluzi, že tak snad šíří filosofii bytí J. Zezulky učiní cokoli, jak slepí fanatici, co ztratili soudnost. Nevidí, neslyší, propadly klamu víry a své „vyvolenosti“. Ztráta soudnosti je vedla do vod víry a sebeklamu. Již nerozlišují, neptají se, nepřemýšlí. Bezmyšlenkovitě konají co jim „mistr“ káže. Někteří z nich dokonce sebe vnímají jako vojáka, který musí plnit rozkaz i když by byl chybný (jak mi napsal nejbližší z okruhu T. Pfeiffera).
T. Pfeiffera po Indii vede tamní kněz, nechává se jim táhnout kamkoli, zapomíná na slova J.Z., že musí udržet vlivovou čistotu a nerozevírat se jiným směrům a jejich vlivům. T. Pfeiffer však neuposlechl slova J.Z. a ztrácí tak možnost napojení na vědomí přinašeče. Stejně tak slepě se nechávají táhnout věřící T. Pfeiffera (SJZ). Věří, že je vyvolený a tím snad vždy bezchybný. Zapomněli na slova J. Zezulky, že nikdy nemají věřit a to ani jemu (natož jiným). Proč tedy věří T. Pfeifferovi? Proč věří tamnímu knězi, který je vtahuje do místních směrů a jejich vlivů? Proč již nevnímají, že se vzdálili od rovnováhy a sami se propadli do vod víry a iluzí? Jak by pak mohli šířit rovnováhu (čisté učení), když propadají a účastní se deformovaných obřadů, rituálů a placených prodejů odpustků?
Kdo táhne indického kněze, který táhne T. Pfeiffera, kterým se nechávají táhnout jeho věřící (SJZ)?
Proč je v preambuli zakládající listiny SJZ pouze víra?
Proč je v názvu církve použito jméno Zezulky a věřící jsou tak nevyhnutelně nasměřováni na jeho osobu a nikoli na jeho myšlenky či poznání?
Co má společného církev, kde se prvořadě věří a kde kdo se nechává táhnout kde kdo kde čím, s odkazem J. Zezulky?
SJZ
Dle názoru Společenství Života je církev SJZ extraktem deformací odcházející dostředivé doby s pod-vlivem Ryb.