Josef Zezulka – Myšlenky (BYTÍ)
Komentář od A-Ž
Společenství Života děkuje BIOVID TV za unikátní ukázku situace, kdy je prvořadě potřeba naučit se hodnotit lidské vlastnosti, kde jeden chce být zajímavý, jeden chce být povýšen a jeden chce být jenom „jeden“.
Jisté je, že žádný žák, který by pochopil a žil odkaz J. Zezulky, by takto sám sebe veřejně nikdy, ale opravdu nikdy, nehonoroval. Obřadně sám sebe vzývat a veřejně o sobě hovořit jako o „tisíciletém mistrovi“ a dokonce i jako o „přinašeči nauk“ již chtělo opravu značnou ztrátu soudnosti a velkou míru ješitnosti. Jistě k této sebe iluzi museli přispět i věřící, kteří snad jen díky naprosté poslušnosti, víře a ztrátě kritičnosti, slovům samozvaného „mistra“ bezmezně uvěřili. Ale to jsou lidské vlastnosti.
Nicméně opravdovou vizitkou učitele jsou především jeho žáci. I proto si dovolím citovat dlouholetého žáka a člena nejužšího týmu T. Pfeiffera, který tvoří „Kostru“ církve SJZ: „Tedy když si žák vybere svého učitele, měl by mu do určité míry důvěřovat, i když by někdy byly jeho pokyny chybné, podobně jako i voják plní rozkaz, i když může být nesprávný. Je tedy z duchovního pohledu velmi na pováženou upozornit učitele na chybu v něčem zásadním, i když by měl žák pravdu“.
Jako člověk několik desetiletí studující a praktikující myšlenky J. Zezulky musím konstatovat, že opravdu snad nic nemůže být vzdálenější podstatě Zezulkově filosofii Bytí, než shora uvedené myšlenky. Na místo ověřování, kritického myšlení a zdůvodňování si (hledání rovnováhy), žáci T. Pfeiffera jen tupě a poslušně následují „mistra“. Prvořadá je v SJZ víra a ukázněnost v nezpochybnitelného „přinašeče nauk“.
Tedy pokud se věřící T. Pfeiffera po více jak 25 letech jeho učení cítí jako vojáci co mají plnit chybné rozkazy a dokonce je pro ně z duchovního hlediska na pováženou upozornit učitele na chybu v něčem zásadním (a to i kdyby měli pravdu), pak jde především o naprosté selhání „mistra a přinašeče nauk“. Každému soudně přemýšlejícímu člověku snad musí být na první pohlede zřejmé, že „mistrovství a nauka“, kterou přináší T. Pfeffer včetně založení vlastní církevní sekty SJZ (podivuhodně pojmenované po J. Zezulkovi), kde je (dle slov samotného zakladatele) prvořadá víra, již nemá nic společného s odkazem či myšlenkami J. Zezulky.