Proč byla založena UNIVERSITA FILOSOFIE BYTÍ?

Mnozí se možná ptají, proč byla založena UNIVERSITA FILOSOFIE BYTÍ, když Tomáš Pfeiffer založil církev SJZ. Jako vhodnou odpověď si dovolím uvést myšlenky dlouholetého žáka Tomáše Pfeiffera a člena nejužšího týmu církve SJZ pana Kostříže. Níže uvedené myšlenky pana Kostříže jsou přesným popisem podstaty církve SJZ a i důvod, proč jsem došel k závěru, že je nezbytné založit UNIVERSITU FILOSOFIE BYTÍ.

Dovolím si citovat myšlenky pana Kostříže a k nim přiřadit myšlenky Josefa Zezulky:

„Tedy když si žák vybere svého učitele, měl by mu do určité míry důvěřovat, i když by někdy byly jeho pokyny chybné, podobně jako i voják plní rozkaz, i když může být nesprávný. Je tedy z duchovního pohledu velmi na pováženou upozornit učitele na chybu v něčem zásadním, i když by měl žák pravdu.“ Zdeněk Kostříž

„Nikdy nevěřte a to ani mně. Vše kriticky promýšlejte, hledejte rovnováhu.“Josef Zezulka

„Víte, že jsem vám říkával: Mějte svoji kritičnost! Rozlišujte, uvažujte! Není všechno tak, jak se to lidstvu předkládá. Myslím to v těch duchovních věcech. Je tady hodně naivity, hodně překrouceného a není to vinou těch, kteří to přinesli. Je to vinou roznašečů a příjemců. Záleží na tom, aby se každý snažil mít soudnost.“ Josef Zezulka

………………….

„Je vrcholem nelogiky jít proti učiteli, kterého pověřil pokračováním sám Přinašeč, protože tím byste vlastně říkal, že se pan Zezulka spletl ve výběru pokračovatele a šel tak proti Zezulkovi“. Zdeněk Kostříž 

„Ti, kteří jsou během života kolem něho (přinašeče) a kteří mají z jeho poučování dělat nauku, ti se také vždy neosvědčí. Obyčejně pak sklouznou zpět do dřívějších vlivů, kde se přece jen cítí pohodlněji.“ Josef Zezulka 

„Jenomže když mu tuto schopnost (rozevření možnosti vnímat přímo pravdu Bytí napojením na přinašeče) předával, jistě ho upozornil, že je to možné jen tehdy, jestliže zůstane v jeho vlivové oblasti a oddělí a distancuje se od jiných směrů a jejich vlivů.“ Josef Zezulka

………………….

„Princip udržení jednoty funguje i v mnoha jiných oblastech života, např. to stádo těch ovcí má svůj smysl, protože více chrání stádo před dravci… Jakmile se nějaká ovečka oddělí od stáda, je snadněji napadnutelná.“ Zdeněk Kostříž

„Jde o to stát se hybnou silou a pohybovat se sám dopředu. Jestliže budu já něčemu jen věřit, tak se nechávám táhnout jen nějakou vírou. Jakoukoli – dobrou, špatnou, střední, ale nechávám se táhnout.“ Josef Zezulka

„Máš-li to štěstí, že potkáš dobrého učitele, dbej jeho rad, ale vždy nejlepším vodítkem bude Tvoje meditace. To je základ i koruna veškerého duchovního snažení. Ta Ti pomůže vyvarovat se omylů, chybných nebo slabých nauk a nevědomých nebo málo vědomých lidí, kteří se ve své samolibosti vydávají za učitele“ Josef Zezulka

…………………….

Nejen se shora uvedeného je při špetce soudnosti patrné, že v církvi SJZ doslova nelze naplňovat myšlenky Josefa Zezulky, a že samotné konání a podstata církve SJZ Tomáše Pfeiffera je v přímém protikladu s kritičností, samostatností i rovnováhou a tím je v rozporu i s filosofií Bytí (Josefem Zezulkou). Hlubší rozbor konání církve SJZ ZDE.

Osobně se rozhodně nechci pasovat na duchovního mistra s tisíciletou zkušeností, tak jako o sobě prohlašuje Tomáš Pfeiffer, ale záměrem založení UNIVERSITY FILOSOFIE BYTÍ je vytvořit společenství, kde je možné a žádané, aby členové kriticky smýšleli, aby nikdy nebyli jako vojáci, stádo ovcí, či aby slepě nevěřili pověřeným (či jiným „autoritám“), protože věřit nemáme (i dle filosofie Bytí) nikomu.

UNIVERSITA FILOSOFIE BYTÍ si klade za cíl poznávat (citem i rozumem) životní zákonitosti. Stát se aktivní, kladnou a rovnovážnou složkou Života – BYTÍ. Členové i společenství směřuje k rovnováze citu a rozumu, rozvíjí kritičnost a vyvěrá s filosofie Bytí Josefa Zezulky. Jako zásadní společenství považuje rozvíjet níže uvedené myšlenky Josefa Zezulky a teprve až si hledající udělá pořádek v myšlení, teprve pak je možné přistoupit k hlubokému aktivnímu prožívání – meditaci. Více v odkazu zde — UNIVERSITA FILOSOFIE BYTÍ — – Společenství života

Podstata UNIVERSITY FILOSOFIE BYTÍ: 

Pravdu (rovnováhu) hledat, mluvit i žít. 

Věřícím církve SJZ si na závěr dovolím popřát mnoho sil, podpory a štěstí. Budu se snažit věřit, že jejich konání vychází z jejich srdcí a vnitřního přesvědčení. Na cestě Života jsme si všichni rovni a jediným soudcem či opravdovou autoritou je Život sám (tedy Bůh – Universum – Vesmír či jiné vyjádření Podstaty – Jednoty).

Alexandr Ždímal

Společenství Života – UNIVERSITA FILOSOFIE BYTÍ – Universita životních (duchovních) zákonitostí

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

STĚŽEJNÍ MYŠLENKY JOSEFA ZEZULKY

„Na duchovní cestě musíme mít sebekritiku a kritičnost vůbec. Musíme vědět, že všechno je tak, jak to je, a musíme počítat i s lidskou vlastností, kde jeden chce být zajímavý, jeden chce kořistit z něčeho, jeden chce být povýšen. To jsou lidské vlastnosti. Naučme se je hodnotit.“

„Koukejte kolik je na světě sekt ve všech náboženstvích. Ať je to křesťanství nebo indické. Co se v těch sektách v Indii děje? Jakým naivnostem se tam věří? Můžeme se potom divit, že velmi vyspělý člověk bude materialista?“

„Víte, že jsem vám říkával: Mějte svoji kritičnost! Rozlišujte, uvažujte! Není všechno tak, jak se to lidstvu předkládá. Myslím to v těch duchovních věcech. Je tady hodně naivity, hodně překrouceného a není to vinou těch, kteří to přinesli. Je to vinou roznašečů a příjemců. Záleží na tom, aby se každý snažil mít soudnost.“ Josef Zezulka

„Mě když se někdo zeptá, jestli věřím v Boha, tak mu řeknu: Kdepak, já o něm vím a to je víc.“

„Duchovní služba a léčení má být vždy zdarma.“

„Jde o to stát se hybnou silou a pohybovat se sám dopředu. Jestliže budu já něčemu jen věřit, tak se nechávám táhnout jen nějakou vírou. Jakoukoli – dobrou, špatnou, střední, ale nechávám se táhnout.“ Josef Zezulka

„Víte, že jsem vám říkával: Mějte svoji kritičnost! Rozlišujte, uvažujte! Není všechno tak, jak se to lidstvu předkládá. Myslím to v těch duchovních věcech. Je tady hodně naivity, hodně překrouceného a není to vinou těch, kteří to přinesli. Je to vinou roznašečů a příjemců. Záleží na tom, aby se každý snažil mít soudnost.“


„Nikdy nevěřte a to ani mně. Vše kriticky promýšlejte, hledejte rovnováhu.“

 

„Máš-li to štěstí, že potkáš dobrého učitele, dbej jeho rad, ale vždy nejlepším vodítkem bude Tvoje meditace. To je základ i koruna veškerého duchovního snažení. Ta Ti pomůže vyvarovat se omylů, chybných nebo slabých nauk a nevědomých nebo málo vědomých lidí, kteří se ve své samolibosti vydávají za učitele“

 

„Ti, kteří jsou během života kolem něho (přinašeče) a kteří mají z jeho poučování dělat nauku, ti se také vždy neosvědčí. Obyčejně pak sklouznou zpět do dřívějších vlivů, kde se přece jen cítí pohodlněji.“
 
 
„Najdeme-li pak učení, o kterém víme, že je správné, pak je nejvýše nutné odpoutat se od starého a chybného, aby jeho vliv pěstovaný a zesílený lidstvem dlouhou dobu, nám přes naše podvědomí nezkresloval vědomí.“
 
 
„Jenomže když mu tuto schopnost (rozevření možnosti vnímat přímo pravdu Bytí napojením na přinašeče) předával, jistě ho upozornil, že je to možné jen tehdy, jestliže zůstane v jeho vlivové oblasti a oddělí a distancuje se od jiných směrů a jejich vlivů.“
 
 

„Já sám nemám rád víru, já mám rád vědění, víra je málo, věřit mohu čemukoliv, ale tím neobjevuji tu velkou životní zákonitost, nepoznávám to, jak to vlastně je.“

 

Josef Zezulka